24. kesäkuuta 2026

Näin unta, että soitin musiikkia Protrackerilla, mutta sitten se meni rikki. Se ei ollut softaa, vaan tehty Legoista ja kynsileikkureista. #

Nousin 6.16. Olisi nukuttanut vieläkin. #

Kävelin salille. Tein selkää ja rintaa. Porukkaa oli vähänlaisesti. #

Kävelin kotiin. Topeliuksenpuiston laidalla tesmaperhonen ja auroraperhonen. #

Käväisin Prismassa ostamassa kylmälaukullisen pakasteita. #

Kotiin palattuani söin päivällisen. #

Pesin ja voitelin ketjun. Paistoin porkkanapapukalan. #

Kävin suihkussa. #

Perkasin ja latasin eiliset kuvat. #


Ei löytynyt Poikkimaantien sillan eteläpuolenkaan kedoilta naarasketokultasiipeä, jota olen nyt joka reissulla yrittänyt etsiä. Koiraita kyllä oli sielläkin ainakin kaksi. Toissakesäinen havainto Vasikkaojalta on näköjään ainut naaras, jonka olen nähnyt. #

Mutta niittyvihersiipi sattui kohdalle! Tämän olemassaolostahan tiesin kyllä, kun Heikinharjussa viime kesänä liikuskellut makrokuvaaja oli yhden ilmoittanut#

Kulmaheinäkoisaa (tms.) sielläkin pläntillä oli varmaan tuhat, ja niittoyökköstä sata, niin kuin pohjoispuolenkin plänteillä. Ja karhusiilikästä, maitikkakoisaa, nokimittaria ja muuta satunnaisempaa yöperhosta. #

Juolukkasinisiipikin löytyi viimein vakiopaikaltaan suo3:lta. Sikäli aika myöhään, että Kaakkurin takaa radanvarresta tämä oli löydetty jo viime viikolla, mutta oli tämä eilinenkin näköjään silti omien tähänastisten havaintojeni varhaisin. #


Tunnistelin perhoset. Poppelikiitäjäkin oli Lämsänjärvellä toissa päivänä kuvattu#

Kirjaimellisesti hopeatäpläinen Boloria Washingtonissa#

Käsittelin linkkejä. Vastailin gallupkyselyihin. #

Ja nyt menen nukkumaan, saatana. Jos vaikka huomisaamuna ei sitten väsyttäis. #

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *